onsdag 26. februar 2014

Linda Johansen TLC Daily Moisturizer




 Denne fuktighetskremen er min absolutte favoritt. Hvorfor? Fordi den inneholder Hyaluronsyre. Et stoff som finnes i huden, men som dessverre avtar mye når man blir eldre. Men hva er Hyaluronsyre?


Hyaluronsyre er et  smøremiddel  som gir huden form, volum og øker evnen til å  holde på fuktighet. Men dessverre avtar mengden Hyaluronsyre med alderen og dette er med på å redusere hudens evne til å holde på vann, og medfører volumtap i huden med påfølgende rynkedannelse og andre aldringstegn. Derfor har produkter med Hyaluronsyre blitt en veldig populær ingrediens i for eksempel kremer og fillere (injeksjoner).

Kremen inneholder også vitaminer, mineraler, aminosyrer, essensielle oljer og sjø alge ekstrakter.
Derfor er denne kremen supereffektiv men allikevel så mild at den kan brukes på små barn og som krem etter barbering for menn. den lindrer da sårhet og tørrhet, siden barbering er en ganske tøff affære for ansiktshuden. Jeg pleier også å bruke den som håndkrem eller som neglekrem. Neglebåndene blir myke og man slipper at de blir tørre og flisete.

Jeg bruker denne kremen både om dagen og natten og huden blir både fuktighetsmettet og plumpet.
Kremen kan brukes alene eller med serum under. Om sommeren bruker jeg kremen alene. men om vinteren trenger jeg noe mer, da huden blir tørrere pga tørt inneklima og kuldegrader ute. Jeg sverger til Serum Gold, som jeg har skrevet et innlegg om tidligere eller om du er veldig tørr, altså ikke fuktfattig, er Silky Rose Serum det beste alternativet. Jeg er ikke så glad i oljer fordi huden min er fuktfattig og derfor blir oljen liggende som et klissete lag utenpå huden.

TLC Daily Moisturizer er veldig dyr. Den koster 599 for 30 ml. Men det skal sies til dens forsvar at den er svært drøy fordi det skal bare til en liten ertestørrelse med krem. Jeg synes derfor den er absolutt verdt prisen. Alle produktene jeg nevner i innlegget kan kjøpes her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar