søndag 9. juni 2013

De vanligste maskaratabbene


 Hva skulle jeg vel gjort uten maskaraen. Det er mitt desiderte favorittprodukt. Hvis jeg ikke har på maskara, ser jeg både blass, blek og eldre ut og hvem vil vel det?
Dessverre synes jeg de har litt dårlig holdbarhet. De blir fort tørre og drysser lett. Derfor har jeg samlet sammen noen tips for å bevare maskaraen lengst mulig. Det er ikke alltid jeg husker å følge rådene selv men. Jeg skal bli mer bevisst på det. Ihvertfall prøve. Noe mer enn det kan en ikke forlange synes jeg :-)

Den største feilen mange gjør, er å pumpe kosten ut og inn i hylsen for å få mest mulig maskara på kosten. Slutt med det. Du fører bare masse luft inn i hylsen. Noe som gjør at maskaraen tørker ut fortere enn svint. Det gir også grobunn for bakterier og når det kommer mye luft i hylsen, gir det masse grobunn for bakterier som vi ikke vil ha i øyet.

Det er veldig fint med lange, fyldige vipper, men bruker du for mye maskara, vil vippene klistre seg sammen og gi deg en edderkopp look. Ikke særlig pent. To lag maskara bør holde. La det første laget være halvtørt før du påfører det andre laget. Gre gjennom vippene med en vippekost. På den måten får du separerte, fyldige, lange vipper.

Om du ikke er flink med rengjøring av vippene, sier det seg selv at resultatet ikke blir pent neste gang du sminker deg. Fjern all maskara om natten og la vippene hvile. Sover du med maskara vil vippene bli tynne, korte og skjøre.

Det er lurt å bytte ut en maskara ca hver tredje måned fordi maskara er en fersk forbruksvare. Ikke bare er den tørket ut på den tiden, men den blir også stadig mer utsatt for bakterier og du kan ende opp med infeksjoner i øyet.

Maskara er fantastisk fordi det rammer inn øynene og får vippene til å fyldigere og lengre ut og den åpner blikket slik at man ser våken og opplagt ut. Det gjelder bare å påføre maskaraen riktig. Mange legger maskaraen ytterst på vippene, men det er faktisk området nærmest vippekanten som er viktig for å få best mulig effekt. Legg kosten så nærme vippekanten som mulig og beveg kosten frem og tilbake i sikksakkbevegelser mens du blunker mot kosten. Gjenta dette flere ganger før du drar kosten utover mot vippene. På denne måten unngår du et lyst område innerst på vippene.

Mye maskara på undervippene gjør faktisk at du kan se fem år eldre ut, så unngå dette hvis du vil se mest mulig ung ut. Og hvem vil ikke det?

Ellers er falske vipper fin å bruke til fest eller hvis man ikke har mer maskara igjen i sminkepungen. Det letteste er å bruke hele vipperemser, det tar ikke så lang tid. Derimot gir punktvipper det mest naturlige resultatet, men tar veldig lang tid. Vippeextension er også et alternativ. Jeg prøvde det en gang. Det så unaturlig ut og jeg fikk giga edderkopp ben. Dessuten tok det under 10 dager før de begynte å falle av. Og da fulgte mine naturlige vipper med etterpå. Du kan god si at jeg hadde veldig lite vipper etterpå. Anbefales etter min erfaring ikke.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar